Bina Yıkım İzni Nasıl Alınır?

Farklı nedenlerle yıkılması veya yenilenmesi gereken binalarda bina yıkım izni nasıl alınır sorusu, hem kat maliklerinin hem yöneticilerin hem de konunun diğer muhataplarının bilmesi gereken detaylar arasındadır. Bu konuda birçok firma yıkım izni alınması konusunda deneyimli olmaktadır. Hafriyat sektöründe yer alan birçok şirket bu işlere talip olmaktadır. Deprem yönetmeliğine göre yenilenmesi gereken binalarda ilk yapılacak işlem yıkım olmaktadır. Bu yüzden yıkım izninin nasıl alınacağı ile ilgili doğru bilgilere ihtiyaç duyulur.

Bina Yıkım İzni Nasıl Alınır? - Yaşar Hafriyat

Yerel yönetimlere yapılacak başvuru ile bina yıkımı için ilk adım atılmış olacaktır. Bu konuda yetkili otoriter olarak kabul edilen belediyeler ile il çevre ve şehircilik müdürlüğü ilgili aşamaları takip eden ve bu konuda onay verecek olan mercilerdir. Belediyelerin binayı inceleyerek yıkım için uygun olup olmadığı konusunda bir dizi araştırma yapması gerekecektir. Binada kimlerin yaşadığı veya yaşayan birilerinin varlığı araştırılmaktadır. Binada yaşayanların onayı olmadan veya deprem yönetmeliklerine göre acil durumlarda onay beklemeksizin yaşayanların tahliye edilmesinden sonra yıkıma karar verilmektedir.

Bina Yıkım Ruhsatı Nereden Alınır?

Bina yıkım ruhsatı binanın bağlı olduğu şehirlerde yerel yönetimler yetkili olmaktadır. Belediyelerden alınacak ruhsat ile şehircilik il müdürlüğüne de bilgi vererek süreç başlatılır. Belirli kurallara uyulması gerekmektedir. Belirli kuralları karşıladığınız zaman belediyeler bina yıkımı için ruhsat vermektedir. Böylece yıkım için gerekli koşulları sağladığınız belli olmaktadır. Yıkım konusunda uzman olan hafriyat firmalarının takip ettiği süreçler ile bu aşamalar daha profesyonel şekilde tamamlanmaktadır. Binanın yıkım amacına göre alınacak izinler ile önce tahliye süreci başlatılır

Bina Yıkım Ruhsatı Nereden Alınır? - Yaşar Hafriyat

Bunun ardından binanın hafriyat firmaları tarafından kontrolü ile yaşayan olup olmadığı tespit edilir. Yıkımdan önce bina incelenerek sökülmesi gereken değerli parçalar belirlenir. Öncesinde ise binanın elektrik bağlantıları, doğalgaz bağlantısı ve su borularından akan su kesilmelidir. Telefon ve iletişim için kullanılan diğer aksamlar da sökülerek güven altına alınmalıdır. Çanak anten veya merkezi uydu gibi unsurlar da binadan ayrılmalıdır. Daha sonra binanın yıkım için hazır olduğu anlaşıldığında iş güvenliği tedbirleri alınarak işleme başlanabilir.

Bina yıkım ruhsatı almadan işlemlere başlamak yasaktır. Bu şekilde yapılan işlemler ceza sebebidir. Bu yüzden nizamlar çerçevesinde gerekli belgelerin hazırlanarak başvurunun yapılmasına ihtiyaç duyulur. Uygun belgeler hazırlandığında zaten gerekli izin verilmektedir. Belediyeler yapılan başvurularda belgeleri değerlendirmekte ve yıkımı istenen binayı araştırmaktadır. Yapılan araştırmadan sonra uygunluk alınırsa gerekli izinler verilerek ruhsat düzenlenir. Bu aşamadan sonra teknik sürece geçilir ve hafriyat firmaları devreye girerek yıkım işlemini yapar.

Bina Yıkımı İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Bina yıkımı için gerekli belgeler? belediyeler tarafından istenen ve başvuruda zorunlu olan dokümanlardır. Binanın yıkılması için sunulan sebep araştırıldıktan sonra öne sürülen mazeret ile binanın yapısı karşılaştırılır. Elbette deprem yönetmeliğine göre yapılması gereken her ne ise zorunlu olarak yapılmalıdır. İlk olarak yapılması gereken ve hazırlanması gereken belge bina yıkımı için doldurulması gereken dilekçedir.

Bina Yıkımı İçin Gerekli Belgeler Nelerdir? - Yaşar Hafriyat

Buna ek olarak binanın tapu müdürlüklerinden onaylanmış tapu fotokopisi de istenmektedir. Binanın tapu kaydı yoksa zaten problem daha büyümektedir. Ancak var ise uygun şekilde yıkım süreci düzenlenecektir. Binanın dış kapı numarası da istenmektedir. Tapuda yer alan ve binada kimlerin ikamet ettiğine dair belge de istenmektedir. Bu şekilde yapılacak başvuru değerlendirmeye alınacaktır.

Bina yıkım izni nasıl alınır? konusunda hazırlanması gereken belgelerin eksiksiz şekilde tamamlanması önemlidir. Bu yüzden yetkili kişilerin gerekirse hafriyat firmalarından danışmanlık hizmeti alarak ilgili belgeleri hazırlaması, sürecin başarıya ulaşması için önemlidir.

  • İzlenme: 4588

Copyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Yaşar Hafriyat
Web Tasarım: Akademi Grafik 

  • Atatürk Cd. No:8, Bağlar, 34209 Bağcılar/İstanbul
  • Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.